Przy każdym rodzaju zajęć znajduje się oznaczenie rekomendowanego wieku uczestników
(zamalowane gwiazdki oznaczają kolejno: przedszkole, klasy I-III, klasy IV-VI, klasy VII-VIII) oraz orientacyjny czas trwania zajęć.
Np. ostatnie trzy gwiazdki zamalowane – odpowiednie dla klas I-III, klas IV-VI i klas VII-VIII.

ZIOŁA WOKÓŁ NAS – CO TO ZA CHWAST

ok 45 min

Czy kiedyś były antybiotyki? W jaki sposób człowiek się leczył? Odpowiemy sobie na pytania po co zbierano rośliny i robiono zielniki. Podczas spaceru poznamy  różne rośliny oraz ich zastosowanie. Zebrane okazy obejrzymy pod mikroskopem, aby zbadać ich cechy botaniczne. Pomówimy o roślinach, które nadal są wykorzystywane, w kuchni i apteczce. Nauczymy się jak wykonać opis rośliny
i stworzymy zielnik. Każde dziecko biorące udział w zajęciach zabiera do domu wykonany przez siebie zielnik.

BIORÓŻNORODNOŚĆ

ok 45 min

Zajęcia rozpoczniemy od spaceru. Obejrzymy łąkę i pola, porozmawiamy o roślinach i zwierzętach, które tu żyją. Podczas zabawy spróbujemy sprawdzić ile różnych gatunków możemy tu znaleźć. Zastanowimy się jakie rośliny są charakterystyczne dla naszego terenu. Porozmawiamy czym różnią się poszczególne krajobrazy w Polsce i jakie są ich charakterystyczne cechy. Odpowiemy sobie na pytania czy fauna i flora są stałe oraz  skąd wiemy że się zmieniają?  Pytaniami i odpowiedziami dojdziemy do tego, co to jest bioróżnorodność i czemu musimy dbać o jej zachowanie. Dlaczego giną gatunki roślin i zwierząt. Na zakończenie namalujemy na kamieniach zwierzęta pod ochroną. Uczestnicy zabiorą powstałe ozdoby do domów.

MAKIETA LASU

ok 45 min

Wspólnie stworzymy makietę lasu o rozmiarze ok. 50x50x50cm. Zostaną na niej podkreślone różne piętra lasu, leśniczówka, zwierzęta, gniazda i wodopój. Uczestnicy zajęć przypominają sobie warstwy roślinności w lesie oraz typy krajobrazu z charakterystycznymi dla nich gatunkami. Praca staje się własnością odwiedzającej nas grupy. Może stać się pomocą dydaktyczną do przedszkola lub szkoły. W przypadku kilku grup jednego dnia istnieje możliwość wykonania makiet przedstawiających różne krajobrazy (np górski, bagienny itd)- po wcześniejszym uzgodnieniu. Dodatkowo uczestnicy zajęć malują magnesy, które zabierają do domu.

W GOŚCIACH

ok 45 min

Jak powinniśmy ubrać się idąc do lasu? W jaki sposób zachowywać się, aby nie obrazić leśnych gospodarzy? Dowiemy się także co zrobić by nie zgubić się w lesie. Nauczymy się budować szałas oraz grać w leśne gry. Każdy z uczestników wykona eko grę- kółko i krzyżyk, którą zabierze do domu.

LEŚNE ABC

ok 45 min

Dowiemy się jakie funkcje pełni las. Czy dużo zwierząt żyje w lesie? Poznamy i nauczymy się odróżniać najpopularniejsze gatunki drzew i zwierząt.  Poznamy różne kształty liści i owoców. Wykonamy drewniane ozdoby w kształcie zwierząt, które uczestnicy zabiorą do domu. 

WODA

ok 45 min

Czy faktycznie na Ziemi jest dużo wody? Korzystając z wyobraźni przeniesiemy się na pustynię oraz zbadamy dno Rowu Mariańskiego. Zastanowimy się jakie znaczenie ma woda w życiu człowieka, zwierząt i roślin. Omówimy możliwości obserwacji podwodnego życia. Sprawdzimy ile wody oraz w jaki sposób zużywa średnio gospodarstwo domowe. Dowiemy się jak oszczędzać wodę. Na zakończenie wykonamy fantastyczne ryby, które uczestnicy zabiorą do domu.

RE-NOWE

ok 60-75 min

Poznamy idee recyclingu oraz upcyclingu. Nauczymy się jak stworzyć coś nowego i wartościowego z odpadów, lub odnowić coś w taki sposób, aby wszyscy nam zazdrościli. Wykorzystamy „śmieci” takie jak butelki, ale także odnowimy stary mebel czy zmienimy wygląd niemodnej koszulki. Przyjrzymy się inspiracjom i zrealizujemy własne pomysły! Każdy z uczestników zabierze swoje prace do domu

Close Menu
×
×

Koszyk