Przy każdym rodzaju zajęć znajduje się oznaczenie rekomendowanego wieku uczestników
(zamalowane gwiazdki oznaczają kolejno: przedszkole, klasy I-III, klasy IV-VI, klasy VII-VIII) oraz orientacyjny czas trwania zajęć.
Np. ostatnie dwie gwiazdki zamalowane – odpowiednie dla klas IV-VI i klas VII-VIII.

ALICJA W KRAINIE CZARÓW – ZJEDZ MNIE – WYPIJ MNIE

ok 60 min

Po bajkowym wstępie przeniesiemy się do świata malutkich spod naszych stóp,
by poznać go bliżej. Chwycimy lupy, nachylimy się nad mikroskopem, podejrzymy
na ekranie różne stworzenia w dużym powiększeniu, by ponownie urosnąć i kontynuować wędrówkę z lornetkami w poszukiwaniu dużych. I tego, co szybuje w przestworzach. Ile oczu ma pająk? Ile pszczoła? Dlaczego nartnik nie tonie? Dlaczego pająk nie przyczepia się do swojej pajęczyny? W jaki sposób dudki bronią się przed intruzami w okolicy gniazda? Z czego zrobione jest gniazdo jaskółki? Na zakończenie zajęć wykonamy tzw „fairy garden”, miniaturowe ogrody, które uczestnicy zabiorą do domu.

BAL PRZEBIERAŃCÓW

ok 45 min

Wspólnie zastanowimy się nad tym w jaki sposób zwierzęta udają kogoś innego i czemu ma to służyć. Czy znajdziemy takich kłamców wokół nas? Pójdziemy na spacer i ich poszukamy. Przyjrzymy się im z bliska. Czy trzeba się ich bać?
W naszych analizach pomoże nam mikroskop. Dowiemy się nieco o ich życiu. Pokolorujemy zwierzęta maskujące się
i udające kogoś innego. Czy my, ludzie czasem też udajemy kogoś innego? Jeśli tak to w jakim celu? Na koniec naszych wspólnych zabaw i my spróbujemy udawać kogoś innego i wdziać szatę ochronną – wykonamy maski, które uczestnicy zabiorą do domu.

OWADZIA MAFIA

ok 60 min

Zabawimy się w detektywów. Wyruszymy na wyprawę z lupami by odnaleźć sprawców przestępstwa. Podążymy za tropami. Czy morderca zostanie odnaleziony i osądzony? Jakie mamy dowody jego zbrodni? W laboratorium zbadamy poszlaki. Dowiemy się w jaki sposób owady zdobywają pożywienie. Podczas zabawy poznamy bogactwo otaczającej nas przyrody. Uczestnicy wykonają modele owadów, które zabiorą do domu.

PSZCZELA AKADEMIA

ok 45 min

Zastanowimy się jak odróżnić pszczołę od osy. Opowiemy o historii pszczelarstwa i bartnictwie.
Omówimy cykl rozwoju rodziny pszczelej, budowę pszczoły, podział i hierarchię pszczół.
W formie zabawy odpowiemy sobie na pytania: ile czasu żyją pszczoły, co robią w zimę, czy śpią w nocy,
czy pszczoły produkują mleko, ile mają oczu? Do czego pszczołom potrzebne są propolis, miód,
mleczko pszczele, pierzga. Zastanowimy się dlaczego te owady są tak ważne dla nas.
Uczestnicy zajęć dowiedzą się jakie zagrożenia czyhają na pszczoły i jak im możemy pomóc.
Podczas spaceru w ogrodzie zobaczymy, jakie rośliny nektaro i pyłkodajne powinniśmy siać i sadzić.
Obejrzymy pod mikroskopem pszczołę, osę, pyłek, kroplę miodu. Najmłodsi uczestnicy wykonają
na pamiątkę deseczki – kwiatki, zaś starsi domki dla zapylaczy, które zabiorą do domu.

SKOK DO STAWU

ok 45 min

Wystarczy mała kałuża, kawałek folii zalany wodą na wysuszonym terenie by zaczęło tętnić życie „znikąd”. Co siedzi
w szuwarach, co pływa w wodzie? Zobaczmy różne stworzonka dzięki specjalnej kamerze, która zarejestrowała ich życie pod wodą. Dzięki mikroskopowi zobaczymy że „woda żyje”. Poznamy roślinność wodną, oraz strefy jakie możemy zaobserwować w stawie.

Close Menu
×
×

Koszyk